Saturday, November 10, 2012

PEKERJA OH PEKERJA

Jangan terlalu cepat percayakan orang . Itulah yang arwah selalu pesan kat aku ...
pening kepala bila nak fikir pasal pekerja pekerja ni terutamanya indonesia... sekali aku dah terkena dulu menjadikan aku lebih berhati hati ... kena tegas . dulu ku naif  tak tahu apa apa ..aku mengikut je apa yang mak lampir suruh .. tanpa aku sedar sebenarnye dalam diam dia cuba menguasai kami laki bini ... nasib baik lah aku cepat sedar ... segala tembelang nye pecah ...alhamdulillah Tuhan masih menyanyangi kami ... tuhan masih melindungi kami sekeluarga ...
tu dulu cerita last year ...cerita pasal maklampir ..
sekarang.... masalah lain pulak yang timbul ... lagi lagipasalpekerja indonesia... masa awal awal kerja ..okey sangat sangat ...mminta naik gaji ..kami naikkan .... tapi lepas gaji di naikkan masalah lain pulak yang timbul ..nampak makin menjadi jadi .. mungkin dia ingat dia berharga .. quality kerja makin teruk ..tak pe eyna ..sabar sabar ... kita tunggu dan lihat je ..
tapi jangan sampai  bom atom meletop sudah ... tahap kesabaran manusia ada batasannye ...

No comments: