Tuesday, May 22, 2012

Berperasangka buruk...

Orang kata tak baik berrperasangka buruk kat orang ... Tapi kadang kadang kita perlu jugak berperasangka buruk kat orang ...
Macam yang berlaku sekejap tadi .. Masa dekat lift ..aku tengok ada 2 orang mamat india yang sedng menunggu lift ..masa tu aku sorang ... Encik suami masih kat kedai ... Dalam hati dah dup dap dup dap ...nak naik lift ke tak ni ... Mamat dua orang u nampak macam dalam pengaruh akhohol je , sebab kat tangan diorang ada otol arak ... Macam macam dalam fikiran aku ...nanti kalu aku naik lift dengan diorang ...kat dalam lift nanti di rompak nye aku ke ..ishhh nauzubillah ..mintak jauhkan ...
Dalam hati aku duk berdoa , biarlah ada orang lain yang masuk lift sekali dengan kiteorang nanti ... Tunggu punya unggu ..non hado ... Pintu lift terbuka .. Aku wat bodoh je ...
Mamat dua orang tu sapa aku ..." kak ...tak mo masuk ke? "
Ohh ... Its ok tengah tunggu orang ..... Jawapan yang paling selamat aku berikan ...

Tunggu lah aku lift lagi satu ... Tak pe lah lambat sikit pun .... Janji selamat




-eyna azmi-

No comments: