Saturday, June 16, 2012

tak tahu jaga hati

tajuk cam orang merajuk jek ...bukan merajuk tapi itulah hakikitnye ....
ni nak cerita pasal one of my fb freind.. sebenar 'kawan' yang di maksudkan aku tak kenal pun ...just kawan dlam fb jek .tapi komen yang dilemparkan betol betol buat aku sentap ..
semalam aku ada post kat wall pasal baru dapat berita dari kampung mengenai ma yang di tahan di wad ..
dalam banyak banyak komen yang di pos kat wall aku tu ..ada satu komen dari fb freind yang komen kat wall aku ..komennye berbunyi " KALAU TAHU MAK SAKIT , KENAPA TAK BALIK TERUS ???? KALAU SAYA .. DENGAR JE MAK BALIK TERUS SAYA BALIK KAMPUNG...TAK PAYAH TUNGGU ESOK ... sentap beb baca .... memang kat status aku semalam ada tulis ...esok kena balik kampung ...
buat pengetahuan si pengomen .... mungkin dia boleh balik terus ... sebab tempat dia kerja ngan mak dia dekat ..tapi aku jauh beribu batu ..... nak kena cari tiket lagi .... lagi pun kami adik beradik sudah melalui pengalaman menjada arwah ayah di hospital ... memandangkan kami adik beradik masing masing jauh di perantauan ... dan masing masing ada komitment kerja ... kami perlu bahagi kan masa ..... adik aku balik dulu kampung ..jaga mak ,.. lepas tu aku.... tak kan kami nak harapkan adik aku yang kat kampung tu sorang jaga ma... kami perlu bertimbang rasa jugak dengan adik aku ... mamang dia cakap dia boleh jaga ...sapa tak sayang mak ... memang bila dapat tahu ma sakit hati meronta ronta nak balik terus ... tapi kalau semua balik serentak , sape nanti yang nak jaga ma kat kampung ... biarlah orang nak anggap ape pun ... yang penting kami adik beradik cuba buat yang terbaik untuk keluarga kami ....


semoga ma cepat sembuh .... ma i luv u ...

1 comment:

E'in said...

ei... asal org tu kurang ajar sgt..