Sunday, December 12, 2010

NOTA LAMA

Dah lama x buka blog ...hari ni tak sibuk sgt ..tengah godem godem FB aku terlihat nota lama nie ...memori lama terusik lagi ... AL_FATIHAH untuk arwah ABAH ..semoga roh arwah dicucuri rahmatNya.

9/8/2010 - Entah kenapa hati aku rasa x sedap hati .. lantas aku menelefon ma. bila aku tanya ma kat mana . Ma bagi tahu aku kat hospital hantar abah ..kaki abah x boleh bergerak .. rupanya abah silap makan..cirit birit..Pukul 3 petang aku menefon ma lagi ..abah kena tahan kad wad ..keadaan kakinya dah Ok .. aku sempat sembang dengan abah ..tapi sekejap saja ..aku sebak..tak lama lepas tu Abah suruh ma talifon aku .. Abah cakap ngan aku " TAK PAYAH RISAU ABAH SIHAT ..ABAH SILAP MAKAN JE" Aku tanya Abah abah amakan apa ? dia kata dia makan buah durian ngan dokkong semalam.. Ya Allah Abah ... aku tanya kenapa abah makan.." ABAH TERLIUR NAK MAKAN" .. Tak apalah ... Aku cakap ngan ABAH aku balik esok ..Abah cakap x payah lah .. abah sihat nie ..dan boleh pergi tandas sendiri..dah boleh jalan .. sikit je ... satu dua hari lagi boleh keluar .Aku cakap tak pe lah aku nak balik jugak kesian kat ma .. abah cakap ngan aku ..TAK APA LA KALAU NAK BALIK GAk " ... itu lah kali terakhir aku dapat bercakap ngan abah ..
Malam pukul 10.45 aku menelefon adik aku Shafid.. Tanya keadaan ABAH .. Adik aku cakap tak payah risau .ABAH cirit birit je ... Aku dapat dengar suara ABAH tengah bersembang ..Pukul 11.45 malam .. ABAH nak pergi tandas ..adik aku bawa abah ke tandas..SAmpai tandas abah minta adik aku ambilkan kain dengan nurse .. bila shafid berpusing ..abah dah rebah masa nie Abah dah x boleh bercakap ..Pukul 12.15 malam (10/8/2010)bersamaan 29 Syaaban 2010. Akhirnya abah Abah pergi mengadap illahi ..alfatihah  untuk arwah abah ..
Ya ALLAH berat sungguh dugaan mu Ya Allah .. esok semua umat islam akan menyambut ramadhan ..tapi kami ... Taktala melihat wajah adik adik .. hati aku jadi sebak.. kenapa begitu cepat ABAH pergi meninggalkan kami .. Ya Allah ..tabahkan hati hambamu ini ya Allah .. Kuatkanlah hati Hambamu ini Ya Allah untuk menghadapi semua dugaanmu ini ...

kepada Adik adik ku Hisham,Mieyra, Fatin , shafid, is, dan iwan ... bersabarlah adik adik ku... Tuhan lebih sayang kan ABAH .. Walaupun raya kali nie sudah tak semeriah raya raya yang dulu..

No comments: