Wednesday, January 19, 2011

macam pak pandir ngan mak andih

tu la sape suruh wat entry pasal pak pandir ..kan dah terkena ...adoi ....

Hari ni aku rasa betol betol cam  pak pandir & mak andih .. nie semua sebab thaipusam punya pasal ... Punya lah kelam kabut ...
semuanya gara gara tak ingat hari nie hari apa .. aku mati mati ingat hari ni hari Khamis .. esok Hari Jumaat ... pagi pagi relax jek ... lagi 10 minit pukul 4.00 petang ..aku terlihat kat status member aku kat FB esok cuti ..Ayokkk mati aku ... hari ni tak gi bank ... esok jumaat cuti ..sabtu cuti ... ahad cuti .. isnin baru bank bukak ... so apa lagi ..suruh encik suami standby duit ... kena pergi bank jugak SEKARANG !!!!..
Tak tahu sempat ke tak ..bank tutup pukul 4.30 petang ..sekarang dan pukul 4.00.. nak pergi bank ambik masa dalam 20 minit ... campur tolak jalan jem ... nak cari parking lagi .... adoi yai ... aku tawakal jek ... kalau sempat alhamdullillah ..kalau tak sempat ... inilah nasib ku ... 
Sampai bank pukul 4.25. parking ..tak de ... aku ada masa 5 minit je nak cari parking .. nak tak nak aku terpaksa blok kereta orang ..lantaklah ... kalu tuan dia nak keluar mesti dia hon ..janji aku dapat masuk dalam bank .... Pukul 4.30  ngam ngam ..aku sampai depan pintu bank ..pakcik guard dah nak tarik shuther dah ... huhh nasib baik sempat ... lalalala 
pakcik guard tu cakap ngan aku ..."nasib baik la adik cepat 2 minit ..kalau tak ..jangan harap lah nak masuk" ..huuhuhuu ... selamat aku ..
lepas semua kerja kat  kat bank settle aku pun balik semula kat shop ... encik suami cakap ...  hari nie kan hari rabu, esok hari khamis ..hari jumaat kan boleh pergi bank... Adooiiiiiiiiiii asal tadi tak cakap ...buat penat jek aku pergi bank ... macam pak pandir nagn mak andih betol la ....tapi kan tadi aku tengok jugak kelendar ..kat kelndar tu tulis hari ni hari khamis ..aku salah ke kelendar tu salah ? huhuhu

moralnye : buat kerja jangan kelam kabut ...

No comments: