Tuesday, January 4, 2011

MLM oh MLM

hi reader , 

semalam rumah aku dikunjungi rakan ... sungguh gembira sebab dah lama tak jumpa rakan ni .. tapi apa yang kuharapkan berlaku sebaliknye ..rupanya kawan ku datang ada sebab... ada hajat ... rupanye dia  sebab nak kempen MLM ...ohhhhhhhh SAY NO TO MLM .sorry .... saya tak berminat dengan MLM ... aku berterus terang ... tapi kawan ku itu tidak berputus asa ... terus memujuk memujuk dan memujuk ... 
keputusan ku tetap sama  NOOOOOOOOOO. 
teman...
Sorry ... aku tetap dengan pendirian ku ... cukup lah aku sudah terkena sekali ... 

- sebab MLM duit ASB ku habis 
- sebab MLM aku hampir hampir lupakan keluarga
- sebab MLM aku hilang saudara
- sebab MLM aku hilang kawan .
- sebab MLM aku jadi alpa  ..


biar lah aku tak jadi kaya seperti mereka.
biarlah aku tak semewah kereta mereka
yang penting aku HAPPY ..dan BERSYUKUR dengan kehidupan ku sekarang ... dan apa yang aku kesalkan kawanku berkata ... "sampai bila kau nak terus hidup macam ni? .tengok aku ni..  "
kenapa ? dia ingat aku hidup aku ni susah sangat ke ? ...   huhhh...
ni la reality kehidupan manusia ... mudah lupa diri bila kehidupan diselimuti dengan kemewahan dunia ...






salam,
eyna azmi

2 comments:

anntaj said...

Eyna...bagus tu eyna...jgn lg terlibat dgn MLM...
kdg2 ann frust gak dgn kwn ni...bersungguh2 nak jumpe kita pastu nak kempen itu ini...
tak suka...tak suka..tak suka...:)

eyna azmi said...

tu lah ann ... kita sangat exited nak jumpa kawan kita kan ..tapi dia exited nak jumpa kita sebab ada sebab lain .... tak suka tak suka tak suka jugakkkk