Friday, January 28, 2011

semoga murah rezeki makcik tu ...

Semalam tadi lepas tengok nasi lemak kat blog anntaj & kaseh .. aku terus pergi cari nasi lemak ....nasib baik la nasi lemak ada lagi ... tapi lauk sotong dah habis ..yg tinggal kerang ngan daging je ..belasah je la ..janji nasi lemak ... semalam aku beli nasi lemak + daging ...

nasi lemak + daging ..sedap tau ...

lepas je bayar duit RM 2.50 kat makcik tu ... makcik yang buat kuih datang (mungkin nak datang kutip bekas bekas kuih ) ... dia panggil aku ..
eh dik kejap kejap ..sambil ambik plastik dan bungkus kuih untuk aku ...
eh tak pe la makcik saya dah beli nasi ni ... aku menolak pemberian makcik tu (padahal dalam hati ...yahoooo)
eh ambik ambik ..makcik bagi ikhlas nie ...makcik tu beriya iya suruh aku ambik ..


dah makcik tu nak bagi ..aku ambik la ..nanti dia cakap tak sudi pulak ...

terima kasih makcik ...murah rezeki makcik ...kata ku sambil berlalu pergi ..Baik hati betol makcik tu ..
 dah rezeki aku murah lah hari nie ..beli nasi dapat free kuih .... heheheehe .lagi pun aku dah lama tak makan kuih ni .kalau kat kg orang panggil pulut mayat .,.. aku pun tak tahu kenapa orang panggil pulut mayat.

pulut mayat & kuih lapis pemberian makcik tu ..

p/s - semalam  aku breakfirst nasi lemak dan kuih tu semua ... huh banyak nye aku makan .... tak pe ... hari nie je.. hari nie aku  i on diet okes ! ..


salam

eyna azmi

7 comments:

Chempaka Aurora said...

as salam..thanx singgah my blog ye.hurm..pulut mayat tu pulut inti dalam erti kata lainnyer ker? hehehe.

eyna azmi said...

pulut inti ehh? eyna panggil pulut mayat ...hahaha

Kaseh said...

waaahh den suka pulut mayat tuh tp awat nama dia camtuh eik... hehe arinih makan nasik tak? :P

eyna azmi said...

kaseh : tu lah ina pun tak tahu kenapa orang panggil pulut mayat ..tapi kalau kat kampung memang orang panggil pulut mayat ...
tak makan lagi tunggu kaseh belanja

kahirie said...

lapar la plak...hehe

iris said...

tempat iris pggl pulut inti... snang jer nak buat kuih ni hihi tp lg snang kalau x buat tp dpt free

maszaki said...

byknye enko mkn mc naaa...kasi aku skit hahaha....aha tu org pngil pulut inti...aku suke inti nyo dia...kasi inti saje tak pe..pulut aku x nak hahaha