Wednesday, April 13, 2011

BEN ASHAARI BICARA KASIH AYAH ..





  •         Aku join segmen Ben Asaari lagi .. sape sape yang nak join meh klik sini BEN ASHAARI .

                Masa mula mula tengok tajuk entry Ben Ashaari nie , air mata dah bergelinang kat kelopak mata ... serius ..aku tak boleh bicara tentang Ayah ...  teringat kan arwah ABAH yang pergi meninggalkan kami semua sehari sebelum umat islam berpuasa tahun lepas ..
             Aku menulis segmen nie sambil mengesat air mata yang laju mengalir ..arwah ABAH adalah segala galanya bagi aku ... tempat aku mengadu ...walaupun aku sudah berumahtangga, ABAH lah yang menjadi tempat aku mengadu ... tempat merujuk , tempat bertanya ... tapi sekarang ABAH dah tak de .... aku terlalu merasai kehilangannya   ... mungkin sebab aku dulu terlalu rapat dengan arwah ...
            Masih ku ingat lagi masa aku sekolah dulu ...aku sakit gigi ... memang semalaman aku tak boleh tidur ... dan masa tu  arwah jugak tak tidur ..temankan aku sehingga pagi ... dan pagi esoknye barulah kami ke klinik.
    Setelah berumahtangga aku berhijrah ke kuala lumpur ..setiap kali balik kampung ..mesti penuh bonet kereta ku dengan buah buahan dan makanan... sebelum kami bertolak arwah abah akan ke kebun mencari buah buah yang boleh di bawa pulang ke kuala lumpur .... tapi sekarang ???...
          Setiap kali balik kampung hati jadi sayu ... teringat setiap yang arwah pernah buat setiap kali aku balik ..terlalu banyak kenangan bersama arwah . Al fatihah untuk arwah ABAH ... AZMI BIN AWANG AHMAD ..

    Apakah cara terbaik mendidik anak kita di zaman yang penuh mencabar ini ?
    Mendidik anak pada zaman sekarang memang penuh dengan cabaran .. terutamanya pada zaman yang penuh tengan teknologi sekarang di tambah pula dengan kesibukkan ibu bapa yang bekerja sehingga mengabaikan tanggungjawab terhadap anak anak... kecenderungan untuk anak anak terdedah dengan genjala yang kurang sihat adalah amat tinggi ... Ibu bapa perlu lah sentiasa memantau setiap gerak geri anak anak ..dengan siapa mereka berkawan ... kemana mereka pergi ... dan jangan terlalu memberi kebebasan kepada anak anak.

    15 comments:

    Dekcik said...

    singgah lah blog dekcik..
    bce ngah penuh hayati..

    http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

    iLa suHaiLa said...

    itulah ayah satu2nye dunia dan akhirat kite..tabahkan hati dhn hari mndtg k!

    Fuuyooh said...

    salam kenal .. pak aji datang dari blog haji ben.. hehe

    Liza @ Adzriel AB said...

    salam kenal.. samalah kita. tahun lepas juga dalam bulan puasa ayah akak pergi buat selamanya. Alfatihah kita kirimkan setiap kali solat dan bila2 teringat. jengahlah entry akak

    http://adzriel.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

    mas saari said...

    singgah baca entri tentang ayah!
    begitulah pengorbanan seorang ayah..

    Mas pun dah kehilangan abah buat selamanya...moga kita sama2 tabah!

    kyra_G said...

    kyra bca..lau tetiba tingatkn arwah atau mimpi dia dtg jumpa kita n bpkaian putih tp xbcakap tue tnda rohnya dtg jguk kita(wallahualam)..
    sedekahkn ayt al-quran untuk nya...

    ☀ Izzaty Hedry☀ said...

    al fthah ..;(




    http://cekedismanis.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

    cik najihah said...

    al fatihah..
    semoga rohnya dicucuri rahmat..
    jgn sedih2 ye.. :)

    fashah84 said...

    salam..

    kasih ayah sampai ke syurga..tiada duanya..

    MyMye MyMya said...

    Singgah sini baca entri :D

    Hazrina Erin said...

    ayah adalah yg terbaik!^^
    semoga awak terus tabah!al fatihah buat beliau~

    mari2 singgah^^
    http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

    sekamar rindu said...

    salam..

    alfatihah..moga roh arwah ayah kak dicucuri rahmat oleh Allah swt..

    wanie misa amane said...

    salam, baca entry awak, semoga terus tabah yea. saya pun dari segmen abg ben ^__^

    Cik Cempaka said...

    sedihhhh...

    sy pun dah lama tak beraya dengan ayah

    fRaMe+LenSeS said...

    tade yang lebih tacing dari kisah Ayah dan Mama.

    Nadh sayang ayah nadh jugak.. ;)
    Salam singgah salam ziarah dari nadh..
    kita jadi anak soleh solehah untuk Ayah ye. yang mendoakan kebahagiaan depa dunia dan akhirat..

    Nadh datang melawat ni.. ;)
    kisah anak Ayah Budak Nakal