Wednesday, February 9, 2011

customer service TNB memang hampeh ....

Akibat rasa tak puas hati dengan bill semalam .. aku pun talipon la customer service TNB ... jawapan yang dia bagi ialah bill yang aku dapat sekarang adalah bill yang sepatutnye aku bayar ... yang bulan lepas tu anggaran je ... aku masih tak puas hati  ..aku walk in pulak kat TNB Jalan Klang Lama .Jawapan yang aku terima tetap sama ... bill yang aku terima 12 dan 1 bill anggaran ...jadi bulan 2 TNB buat pelarasan ..tu yang jadi RM1129.07
maknanye ... bill aku sebelum nie TNB anggarkan aku guna sikit je ... tapi sebenarnye aku guna banyak .. aku tanya dia balik ... aku masih tak puas hati ... aku tanya evarage sebulan berapa yang aku pakai customer services tu kata RM370.00 sooooooooooooooooooooooo kalau dua bulan RM740  kan ? kenapa TNB charge beribu? bila aku cakap macam tu ... dia persalahkan meter pulak ... dia kata mungkin meter problem ..so kena report ..tapi kena pergi report kat PJ ..
aku malas nak bertekak ngan budak tu lama lama ..terus kelaur pergi TNB PJ pulak ... sampai kat sana diorang suruh aku wat surat pulak ..untuk aduan kerosakkan meter ..kan ke mengom tu .... apesal la tadi customer services kat Jalan Klang Lama tak bagi tahu aku kena wat surat dulu ... so aku balik lah dengan perasan letih + nak marah orang + nak makan orang ... MENYUSAHKAN ORANG BETOL

Nampaknye bulan nie aku ngan laki aku kena makan sekut kering nie je la ..ngan air kosong tiap tiap hari ... kena jimat ...kalau tak bayar nanti KENA POTONG

 
dua keping untuk dua orang ...dengan air kosong tanpa gula ... huk huk


p/s - kesian kat orang lain yang menerima nasib yang sama cam aku.....


Salam
eyna azmi

7 comments:

Kaseh said...

ko kena g gak buat report..jgn malas hehehe.. erm menda2 camni mmg kena tgk betol2 kan.. sebb melibatkan duit tuh..

eyna azmi said...

tu la.. tengah wat surat ..jap agi kena pergi TNB pulak .pastu kena tunggu depa datang check meter pulak ..tak tau la bila pulak

maszaki said...

ish mana bleh cam tu...ko kena berkeras ngan dorang tu na...jgn byr selagi benda ni x settle....gile ke nk byr 1k tuhh huhhh x sngup makkkk

maria_m0hamadiah said...

sabar ye.. kadang2 masalah dorang jadi masalah kite pla.

i'm feel free to follow u..^_^

anntaj said...

penatnya kalau kena macam ni...
melibatkan duit.
bunyi macam senang nak buat surat tp leceh...
sabar yer eyna...

eyna azmi said...

mas : aku bayar yang aku guna jek
maria: betol tu ..masalah diorang kita yang kena tanggung
Ann: betol ann... buat surat ..submit ... diorang datang entah bial ...datang ke tak tak tahu kena selalu follow up ...

aLieF si Muncung ManiS said...

TNB kadang2 menipu..kadang2 bil yg lama pun dia akan masukkan sekali dgn bil baru....hampeh...agak2 r kalau nak tipu org..hehe..