Sunday, February 13, 2011

Kadang kadang pepatah "customer alway right" tu tak leh pakai jugak ..salah tetap salah

"Akak saya nak resit yang ada chop .... tapi tak nak tulis apa apa yea..!"

"tak nak tulis apa-apa?"


"yea ..saya nak resit kosong  !"


"Sorry yea dik akak tak jual resit kosong ... akak jual top up jek .. "


"Alah tak boleh ke ? Saya nak claim ngan boss nie .."


"Tak bolehhhhhhh !!  sorry ...ya..u top up RM10 .. akak tulis resit RM10 la


Budak tu pun berlalu pergi dengan muka masam mencuka ... marah mungkin dengan aku ...
mesti dia akan cakap "ceret" la pompuan tu ..
lantak la ko nak kata aku ceret ke cerek ke ...ada aku kesah ? ..aku tak nak dah bersubahat ..dosa tau dosa ..tu dah kira menipu dah tu ....dengan aku sekali dikira bersubahat..letih kan kalau terpaksa layan kerenah customer cam nie ...



p/s - kali nie kena bertegas sikit ngan customer yang suka sangat cilok resit nak claim ngan boss.. walaupun tindakan aku tu nanti akan buat custoemr bengan @ marah ... nanti tak pasal pasal aku dapat dosa kering .. AM I RIGHT ?

8 comments:

hassudi morshidi said...

yes ur right...dosa kt yg dpt nanti,,,bkn dia sorang jer nak tanggung....customer mcm2 bagi penyepak jer.....hahahahaha.....

maszaki said...

right3...all right reserved...tp x takut ke customer lari naa?? ahh lantak dia la kannn

Unknown said...

bagus!!! kita mesti jujur

CY said...

betol..tak baik bersubahat. dosa dosa...

sArA said...

ye betol sy sokong
karang x pasal2 dpt saham skali
kalau saham pahala xpe la :)

eyna azmi said...

dirty dozen - kalau boleh disepak ..memang eyna sepak dah ...


mas- lol ... rezeki ada kat mana mana ...dia lari mu hambat la


m.A.S.U.R.I - YAP ...JUJUR .. tapi kadang kadang terpaksa jugak .


nkara- dosa dosa ... tak mau bersubahat dah


sasya - tu lah tak pasal pasal dapat dosa

MERAH said...

betul tu, biarpun org tak suka, tapi atles kite xbuat dosa.nanti kat akhirat susah kalau dpertggjwbkan.

mariatul_m0hamadiah said...

betul2. kalau ade orang macam tu lempang jek, pastu bagi kertas kosong. baru padan muke!