Friday, February 11, 2011

hukuman pada mereka yang suka mencuri

tertarik dengan link sekamar rindu ...seorang kanak kanak di  iran telah dihukum kerana mencuri sebuku roti ... tak sanggup nak tengok

Kes nie berlaku kat IRAN ... memang kanak kanak tersebut bersalah ..tapi rasanye hukuman macam tu tak patut kot .... kesian budak tu ... budak lagi tu ...

Teringat peristiwa yang berlaku kat my shop 2 tahun lepas ... .seorang kanak kanak telah mencuri permainan kat my shop ... bukan sekali ..tapi dua tiga kali ...
jadi kami ambil keputusan untuk bagitahu hal tersebut kat mak bapak dia ... kesudahannye .??? Bapak dia datang mengamuk kat my shop ... pecahkan sliding door kedai ... melayang RM 800 buat sliding door baru ... (ni lah susah kalau mak bapak jenis suka menangkan anak anak) ..sampai sekarang kes nie tak settle ....
Tujuan kami bagitahu supaya dia boleh nasihatkan anak dia ... kecik kecik dah mencuri ... dah besar nanti ????

Macam mana pulak kalau saudara sendiri yang mencuri ? saudara yang dianggap macam adik sendiri ... ! Sanggup mencuri barang peninggalan Datuk Saudara yang baru meninggal dunia ... kubur pun masih merah lagi ......arwah ABAHku bukan orang kaya ...cuma harta tersebut yang ditinggalkan ... walaupun hanya sebilah keris ....(eh bukan sebilah  dia curi ...5 bilah)... tergamak kan! opps   isu nie terlalu sensitif untuk dibicarakan ....mungkin ada yang akan terasa.  huk huk...sedih ..rasa nak nangis ..teringat kat arwah ABAH ... al-fatihah untuk arwah ABAH ..



salam
eyna azmi

5 comments:

sekamar rindu said...

salam...

terima kasih banyak sudi kongsi entri saya...terharunya saya..

p/s:..saya seorang lelaki..:)..nape panggil kak..hehe

alfatihah buat arwah ayah awak..

eyna azmi said...

oppps...sorry ...

sekamar rindu said...

salam...


no problem kak..

Chempaka Aurora said...

alahai..kesian budak tu..tp tang kes eyna tu, kalau mak bapak budak tu kena hukuman mcm tu baru dia tahu..suka-suka je buat perangai mcm samseng..haih.

P-ja said...

5? sapo2? nk wak gedio? bengong.