Wednesday, March 2, 2011

AKU MMG GILA TRAFIK ! SO WHAT ??

yess ..aku memang gila trafik ....so what? 

salam ...
kali nie aku sertai segemen bro ben ashaari lagi ... tapi kali ni aku nak selitkan kisah sedih sikit ....kisah tentang kematian ..kisah tentang kehilangan orang yang kita sayang ...
sehari sebelum umat islam berpuasa ..kami sekeluarga telah kehilangan ayah tercinta ..terkilan ...sedih ... sebab tak dapat bersama arwah disaat akhir ..Al-Fatihah untuk arwah Abah
  
catatan diari ku :-
9/8/2010 - Entah kenapa hati aku rasa x sedap hati .. lantas aku menelefon ma. bila aku tanya ma kat mana . Ma bagi tahu aku kat hospital hantar abah ..kaki abah x boleh bergerak .. rupanya abah silap makan..cirit birit..Pukul 3 petang aku menefon ma lagi ..abah kena tahan kad wad ..keadaan kakinya dah Ok .. aku sempat sembang dengan abah ..tapi sekejap saja ..aku sebak..tak lama lepas tu Abah suruh ma talifon aku .. Abah cakap ngan aku " TAK PAYAH RISAU ABAH SIHAT ..ABAH SILAP MAKAN JE" Aku tanya Abah abah amakan apa ? dia kata dia makan buah durian ngan dokkong semalam.. Ya Allah Abah ... aku tanya kenapa abah makan.." ABAH TERLIUR NAK MAKAN" .. Tak apalah ... Aku cakap ngan ABAH aku balik esok ..Abah cakap x payah lah .. abah sihat nie ..dan boleh pergi tandas sendiri..dah boleh jalan .. sikit je ... satu dua hari lagi boleh keluar .Aku cakap tak pe lah aku nak balik jugak kesian kat ma .. abah cakap ngan aku ..TAK APA LA KALAU NAK BALIK GAk " ... itu lah kali terakhir aku dapat bercakap ngan abah ..
Malam pukul 10.45 aku menelefon adik aku Shafid.. Tanya keadaan ABAH .. Adik aku cakap tak payah risau .ABAH cirit birit je ... Aku dapat dengar suara ABAH tengah bersembang ..Pukul 11.45 malam .. ABAH nak pergi tandas ..adik aku bawa abah ke tandas..SAmpai tandas abah minta adik aku ambilkan kain dengan nurse .. bila shafid berpusing ..abah dah rebah masa nie Abah dah x boleh bercakap ..Pukul 12.15 malam (10/8/2010)bersamaan 29 Syaaban 2010. Akhirnya abah Abah pergi mengadap illahi ..alfatihah  untuk arwah abah ..
Ya ALLAH berat sungguh dugaan mu Ya Allah .. esok semua umat islam akan menyambut ramadhan ..tapi kami ... Taktala melihat wajah adik adik .. hati aku jadi sebak.. kenapa begitu cepat ABAH pergi meninggalkan kami .. Ya Allah ..tabahkan hati hambamu ini ya Allah .. Kuatkanlah hati Hambamu ini Ya Allah untuk menghadapi semua dugaanmu ini ...

kepada Adik adik ku Hisham,Mieyra, Fatin , shafid, is, dan iwan ... bersabarlah adik adik ku... Tuhan lebih sayang kan ABAH .. Walaupun raya kali nie sudah tak semeriah raya raya yang dulu..
p/s - Tahun lepas kami beraya tanpa ABAH ..sedih sangat bila arwah tak de ... dan yang paling aku terkilan aku jarang balik ke kampung kerana kesibukkan kerja ... andai  aku dapat undurkan masa ...aku nak habiskan masa bersama arwah sepuas puasnye ....sebelum arwah menutup mata ... kepada kawan kawan yang masih mempunyai ibu bapa ... jangan lupa pulang ke kampung menjenguk kedua orang tua  .. walaupun kita selalu menefon mereka ...walaupun kita selalu mengirim wang pada mereka ... tapi tak sama nilainye kegembiraan mereka bila melihat kita pulang ke kampung menjenguk mereka .....gembirakan lah hati mereka sebelum mereka menutup mata ...



CATATAN TAMBAHAN - Terima kasih pada bro BEN ASHAARI sebab preview entry ni kat page beliau ... KLIK SINI

26 comments:

SyafiqRidhwan said...

la tahzan. inallahamaana. :)

Dinas Aldi said...

Al-Fatihah untuk arwah abah Eyna..

b a m b a m ' s said...

salam dari cik bambam.. :)

saya pon rasa mcm mana kehilangan ayah.. sedih kan..uhuk2...

Mohamad Farhan Bin Shamsuri said...

takziah untuk family awak...bersabarlah ye..tapi satu saye nak cakap,kite jgn sebut 'kalaulah'...bimbang terbuka peluang untuk syaitan menghasut..sbb benda tu sudah terjadi n confirm x leh diulang lagi..sudah takdir..so harap awak jgn sebut 'kalaulah' tu lagi..benda ni ade dalam hadis...akhir kata,saya harap awak tabah ye.. strive 4 success :)

Nadhirah-chan said...

salam , takziah ye . selalu la doakan arwah ayah awak semoga dia tenang kat sana . amin .

mas.saari said...

singgah nak baca cerita awk..
jom follow2 gak..

memang sedih! saya pun dah kehilangan abah tersayang...

Sunah Mohammad said...

al-fatihah untuk arwah...moga diberi kekuatan untuk menghadadpi ujian-Nya..ameen..

Lelord said...

al-fatihah utk arwah, semoga kalian sekeluarga tabah

Bella Bell said...

al-fatihah~~

eyna azmi said...

syafiqRidhwan- TQ

eyna azmi said...

Dinas Aldi - TQ Dinas

eyna azmi said...

Bambam's - sangat sedih ...semoga bambam's tabah ..alfatihah untuk arwah ayah bambam jugak

eyna azmi said...

mohamad Frahan Bin Shamsuri _ Terima kasih atas teguran.. saya akan tukar balik ....

eyna azmi said...

Nadhiran Chan - terima kasih nadiran ... insyaallah ...

eyna azmi said...

mas.saari - terima kasih mas ...

eyna azmi said...

lelord - terima kasih

eyna azmi said...

bella bell - alfatihah ..
terima ksih bella

Kaseh said...

alfatihah utk arwah abahmu..ermm kuatka semangat eh eyna..ALLAH lebih menyayangi arwah..

eyna azmi said...

terima kasih ..kasehhh

sekamar rindu said...

salam...

alfatihah buat ayahanda anda...moga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah SWT...amin..

-kak LiMaH- said...

ALFATIHAH buat arwah abah.....

fhewwwwwww sukarkan untuk menerimanya..

tp itulah hakikat...setiap yg idup pasti akan merasai mati......

anntaj said...

al-fatihah buat arwah abah eyna...
sama juga dgn ann, dah takde abah.
al fatihah jugak kat abah ann...
salam syg, anntaj.

eyna azmi said...

sekamar rindu - terima kasih

eyna azmi said...

mak limah - terima kasih

eyna azmi said...

ann taj - terima kasih ann.. alfatihah untuk arwah abah ann jugak

shah-kayrul said...

takziah...al-fatihah untuk abah eyna