Sunday, March 20, 2011

kalau nak ajak biarlah beradat

semalam masa aku nak keluar rumah .... jiran aku tanya aku ...

eh tak pergi kenduri ke?
kenduri siapa ?
anak si A kat dewan ..?
tak de orang jemput pun..
eh dia jemput semua orang kat sini jom la pergi tukar baju dulu.....
tak nak la kak... saya nak keluar nie ...lagi pun dia tak jemput saya pun ..

sebenarnye kat tempat aku ada kenduri  ... tapi aku tak pergi pun .. yealah tuan rumah bukan jemput pun buat malu jek pergi ..aku pun tak tahu mana satu tuan rumah yang jemout aku tu ..
aku pelik sikit ngan orang orang kat KL nie ... nak buat kenduri kendara anak ..tapi ajak orang pakai selit selit kad jemputan  bawah pintu .kad jemputan tu kemain lawa... up to date .... apa salahnye kalau ketuk pintu ...ajak orang elok elok ..kan? Tak macam kat kampung ... kalau ada kenduri kendara mesti mak bapak akan pergi dari rumah ke rumah ..ajak orang kampung ,,,

"timah ..nanti kau datang umah aku minggu depan anak kau si leha tu nak kawin ... bawak semua anak beranak datang makan ya ... "

kan berbudi bahasa tu ...

p/s - sorry lah aku tak kan pergi kalau orang ajak aku pakai selit kad jemputan bawah pintu ataupun letak kad jemputan dalam pos box ... 


p/s sumber gambar -MR google





4 comments:

Kaseh said...

makan free ko takmo pi..hehe lalal..kalau aku pun org tak ajak segan nak pi...

Yutaka Mushimura said...

oh..yer ker...emm..mungkin waktu tuh eyna tak de kat rumah kot...:)

tips terbaru

Tip Memupuk Minda Kelas Pertama

Tips Menghadapi Jerawat

Tips Mendapat Ketenangan Dalam Senaman

Semua Untuk Kamu, My Lovely Follower

No Condom - NO PLAY PLAY

Tips Penjagaan Gearbox....Buatlah Ia Seperti Awek, Okeh

maszaki said...

tul kata yutaka tu....ntah2 masa dia p umh mu tu mu tak de umh kot..mu tu mn lekat kt umah hehehe...

aLieF si Muncung ManiS said...

nasib baek kat tempat tinggal alief masih mengamalkan bduaya pergi dari rumah ke rumah utk ajak orang pi kenduri..huhu...