Sunday, March 20, 2011

BEN ASHAARI : TERIMA KASIH IBU !


1. Ceritakan satu kenangan yang paling anda tidak dapat lupakan ketika bersama ibu anda .. Tak kira manis , sedih , pahit atau apa saja yang ingin anda kongsikan .. Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..
Kisah nie dah lama dah berlaku ..masa tu aku sekolah lagi ...masa tu time aku nak periksa SPM .. biasalah kalu time nak periksa mesti lah tido pun lambat ... setiap kali aku stay up untuk baca buku ...setiap kali jugaklah ibu aku akan stay up jugak ... dia pun tak tido jugak ..nak tunggu anak kesayangan dia nie mentelaah buku ... terharukan .. maklumlah aku anak sulung .. harapan keluarga pulak tu ...  ... dan alhamdulillah aku berjaya dengan cemerlang dalam SPM ... dapatlah aku balas jasa dia balik. sekarang aku duduk jauh di perantauan ... setiap kali balik kampung mesti ibu aku akan masakkan makanan kegemaran aku ... best kan ... bila nak balik kampung nie ...


2.  Antara ibu dan ayah , siapakah yang anda lebihkan ? hehehe...
Ayah aku dah tak de ...  ada ibu sorang jek ..huk huk... kasih aku pada mereka sama jek ..tak berbelah bagi

3. Apakah anda sanggup tinggalkan ibu atau ayah anda di rumah orang tua ?
Kalau orang bagi 1 juta pun aku tak sanggup ...

4. Pendapat anda mengenai anak anak yang sanggup bercakaran merebut harta pusaka orang tua mereka ..
 Tak payah lah nak berebut harta pusaka ... kalau betol pun nak kan harta tu usaha sendiri ...kerja bersungguh sungguh ..kumpul harta ... tapi sekarang nie selalu jek dengar pasal adik beradik bergaduh sebab rebutkan harta pusaka ...mintak mintak jauhkan benda benda nie semua dari keluarga kami.

6 comments:

Kaseh said...

syurga dibawah telapak kaki ibu..

mas saari said...

salam singgah sini!
ibu sentiasa bersama kita tika susah dan senang, jadi hargailah ibu kita..

cik fza said...

ibu yg terhebat!

eyna azmi said...

kaseh - betol ..hargai ibu selagi mereka masih ada

eyna azmi said...

mas saari - yap ..sanggup susah kerana anak anak

eyna azmi said...

cik fiza - TERHEBAT hingga tiada bandingan