Monday, March 21, 2011

cerita pak pandir dengan duit 50 sen

Suatu hari pak pandir pergi ke masjid untuk solat berjemaah.Kebetulan dia membawa duit 50 sen dalam kocek bajunye . pak pandir bercadang , pulang  dari masjid nanti dia mahu belikan gula gula untuk  anak anaknye.
ketika sedang rukuk, tiba tiba duit pak pandir terjatuh dan tergolek di hadapan saf jemaah yang lain.
Mula mula pak pandir diamkan saja, tapi bila memikirkan takut ada orang lain akan mengambil wang itu, pak pandir pun bersuara perlahan lahan.

Pak Pandir  : " tolong jangan ambil wang aku tu ya "

Jemaah 1    : "Eleh ! tak heran setakat 50 sen tu !"

Jemaah 2    : "Wei orang sembahyang mana boleh bercakap!"

Pak Pandir  : "Habis .... yang kau bercakap tu !"

Jemaah 3    :  "nasib baik aku tak bercakap"


p/s korang jangan jadi macam pak pandir ya

6 comments:

lovely-anntaj said...

kecik2 suka dengar cerita pak pandir mak mandir

Pencinta IT said...

mcm pernah dgr je citer ni..pape tetap best

sekamar rindu said...

salam....

hahahahhahahahaa.....:)

best..:)

solo molo said...

hahaha...
tiga-tiga sengal...

Ujang9897 said...

hihi

aLieF si Muncung ManiS said...

haha..semua bersalah...