Friday, March 18, 2011

MISI MEMBUAT NASI KERABU : ada orang nak kena hempuk dengan aku je rasanye

hari nie semangat hari minggu ..hari untuk "cooking - cooking"

pagi pagi lagi aku dah bangun ...mengintai dari tirai kamar ..

intai sape?

aku intai aunty yang selalu bercucuk tanam kat bawah tu ..nak mintak bunga nie




bunga nie digunakan untuk masak nasi kerabu biru ....

intai punya intai ..tak de pulak aunty tu... so aku turun bawah ... mana tahu kot kot aunty tu ada kat bawah ..kebetulan ada budak yang duk bermain main kat kawasan kebun aunty tu .aku pun tanya lah dia ..

"dik , nampak aunty yang selalu duk berkebun  kat sini tak?"

" tak nampak, kenapa kak?"

" akak nak mintak bunga yang color biru tu nak buat nasi kerabu .."

" alah ..apa susah kak.. akak beli je nila UJALA kat kedai apek tu ..taruk dalam nasi akak tu jadi la biru .."






EEEEE budak nie ..aku hempukkan baru tahu ...


Misi hari nie TAK BERJAYA .... Aku tak jumpa aunty tu ...tapi aku nak makan nasi kerabu biru jugak ...
takkan aku nak curi pulak bunga tu ..

issss tak baik DOSA-DOSA ..



p/s gambar credit to poscard from malaysia..

13 comments:

Dinas Aldi said...

hahahaha konpem nak kena hempuk tu!

anntaj said...

hehehhe dia usik eyna la tuu..
ann suka nasi kerabu tambah lagi bila menggunakan bunga ini sbg pewarnanya. ann kalau takde bunga, buat yg putih jer...
tp kalau ujala...boleh try...heheh

chah said...

kt umah biasa buat yg marna kuning je. lg senang.susah nk cari bunga tu zmn skng ni. nasi kerabu kuing+tumis...fuhhhh sedapnya!

Penggali (OM) said...

he3

AININ SURAYA said...

HAHAHA . enya cakap lah kat budah tu "akak masak pakai ujala tu lepas tu adik makan boleh" . psss sedap ke nasi kerabu ni ? tak pernah nak trai makan . takot tengok rupa nasi tu =,=

sekamar rindu said...

hahahahahaha....

hahahaha..kak saya gelak dulu ek..

baru nak komen..

ishh..budak mana tuu......pulas telinga cikit..hehehehe

eyna azmi said...

dINAS ALDI - tu la pasal ..

eyna azmi said...

tu lah ...biasa buat yang outeh jek ..tapi since dah nampak bunga tu ada kat bawah ingat nak mintak sikit ngan aunty tu ...

pakai UJALA ????? try la ann hahahah

eyna azmi said...

chah - sedap sampai menjilat jari ...

color kuning eyna x pernah try lagi ... color guning tu pakai pewarna eh ?

eyna azmi said...

penggali (OM) -hehehe gak

eyna azmi said...

ainin suraya - kenapa takut??

eyna azmi said...

sekamar rintu - tu lah budak budak sekarang nie memang nakal ....nak kena pulas telinga

maszaki said...

ooo kesahnyerr...mmg btul pn budak tu ckp..haha